Tuesday, September 21, 2010

:: Aidilfitri 2010 ::



assalamualaikum..dh 2mgu eh raya..yeke..boleh la..lme gak aku xupdate blog nh..berabok dh gobok2 nye..nk bersih2 kn sket la nh..huhu..amcm raya korang..aku biase2 jek..xbrape nk feel la raya taun nh..korang?!! mesti meriah abes nh..hoho.. aku nye raya..sampai raya ke bpe ntah..bz gak la..bjln ngan kwn2 nk family gathering aku..hoho..so ini lah kronologi raya aku taun nh..hahahaa..

:: 1st Raya ::

1st raya aku cm biase la..cm taun2 sudah..lek smyg raya tahlil ringkas sket pastu beraya sekeliling umah aku..hoho..itu jek la aktiviti aku raya pertama..pastu ptg nye after smyg ktorg ambush umh mkck aku kt senggarang..pastu lepak kt umah sampai lebam..hahaha..






:: 2nd Raya ::


mlm tu aku de family gathering sebelah mak aku..tp petang tu peh..umh aku kne ambush ngan batalion tok cuci..hamek ko..penoh umah aku..seb bek diorg bwk sket jek..kalo sume org die bwk dh jd armada kot.hahaha..xpela.. lyn kn jek..mlm tu aku g la umah arwah nenek aku yg skang nh mkck aku duduk..wt BBQ sambil berkaraoke and men mercun selama 2jam tnpe henti..pekak telinga kejap aku nh..huhu..pastu abes jek dh siap2 kemas ktorg g McD plak..melepakkan diri
ktorg smbl cite2 ngan sdre2 kn..lme kot xjmpe diorg..




:: 3rd Raya ::

seperti kebiasaannya..tradisi la kot..every year perjumpaan keluarga sbelah ayah aku..haaa..nh pon leh tahan gak nh..rmi amat..haha..ktorg mulakan dgn tahlil ringkas, pastu nangeh2 smbl bermaaf-maafan then pe g..mkn la..dh setel makan semua terbongkang cm ular sawa..tdo n
borak saja..hohoh..



:: 4th Raya ::

== hibernate kt umah ==

:: 5th Raya ::

kami geng DUNIA KAMI beraya ke rumah sesame sendiri..hehe..sebelom2 nh kami ber7 tp skang kami hanya bergerak hanya ber4..sorang sakit..masih xbaek2 lg..sorang merjauk memanjang sorg lagi dh jd tabligh sepenoh mase..huhu..dh xnk ikot ktorg katenye..ape2 la jnji ko xsesat sudah..huhu..kami mulakan ari kami dgn pegi umah c EMON @ DAYAH.. sementara nk tgu ahli lg sorg c ATIM yg ikot pkwenye beraya..hoho..kebetulan mak emon tu ex cekgu kt skolah dlu..haaa..memacam la kuar nye..pastu g umh kwn syahida plak..sape ntah name..haaa..zaura..hahaa..dh dua umh nh knyang dh..hahaa..pastu ktorg g amek la c atim nh kt BP Mall..lepastu g umah pyan..then umh kwn ktorg yg sakit nh..c najib..pastu maghrib kt masjid peserai berdekatan dgn umh najib..aku ngan pyan gerak g umah atim..c atim n syah dh gerak awal dh..smpai jek umh atim mak pak die nk kuar..g braye katenye..sempat la jugak jmpe jp bersalam salaman..hehehe..pastu kitorg rncg2 nk lepak banda..c atim tuh dr berbaju kurung tros berJEANS jek..hahaha..lantak kome le..hahahaa..pas umh atim ktorg tros run g umah syah plak..kejap2 jek..tu pon sempat mkn bihun sup..pastu g umah aku plak..then tros g lepak kt mekdi..hehe..

:: 6th Raya ::

aku ngan pyan jek yg g braya..pit stop pertama kitorng umh paan..memandangkan c arip xde kn.pas umah paan g umah arip plak..lepas arip umh cdin..pastu g umah Mr. Belon.huhu..pas jek umah belon..ktorg g umh cekgu seni ktorg..tnpa die xde la ktorg skang..huhu...CIKGU AYOB..lme jek ktorg borak ngan die..lme btol ktorg xjmpe..mcm2 ktorg borak..sampai kn xseda dh nk maghrib..hoho..

:: 7th Raya ::

braya ngan geng2 SDBL..hoho..rndu gak jmpe diorg nh..mcm2 perangai..hehe..1st umah aku xdpt join psl aku xtau cite beb..aku gak kne marah..haha..xpe2..pastu diorang gerak umah aku la..then umah najib..aku join diorng..after umah najib aku ngan pyan dpt tau kwn kitorg faizi merangkap sedara jauh aku ade kt bp n baru pas tunang..pe g..aku ngan pyan tros ambush umah faizi yg disertai oleh lin dan adiknye..hehe..braye jp umh die then culik die g umah pyan psl die kate die xbraye sgt..pe g..culik jek..hahaha..pastu lin anta ktorg lek n faizi pon braye umh aku kejap..

:: 8th Raya ::

Faizi ajak jmpe ngan dak2 form 6..ktorg pon sebar2kan la..lastly yg dtg aku,pyan.eswandy.paan,faizi..c lin ngan adik die dtg kejap jek..lepak2 smbl makan, borak2 psl skolah dlu..huhu..seronok gak..then dpt idea nk tgk wayang..decide punye decide tgk Piranha..abes jek cite aku bg double FUCK la kt cite tu..cm haram.hahaha..

begitula serba sedikit aktivit aku mase raya..hehe..xla best sgt..biase2 jek org kate..huhu..ade g tp nt2 la aku update..hahaa..keje bertimbon tp mnyempat jap..haha

No comments:

Post a Comment